אלכס קוניצקי מאוקראינה: "ישראל צריכה להחליט בעד מי היא"

    אסתי פלד No Comments on אלכס קוניצקי מאוקראינה: "ישראל צריכה להחליט בעד מי היא"

    אלכס קוניצקי, חברו של רומן ברודסקי שנהרג אתמול שוחח עם 'קול חי': "פוטין הוא הנאצי החדש, זה מה שצריכים להבין. על ישראל להחליט איפה היא ובעד מי"

    צילום: פלאש 90
    12:04
    14.05.24
    נתי קאליש No Comments on "נבצר": הראשון לציון לא ישתתף ביום שכולו תורה – זו הסיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלכס קוניצקי, חברו של רומן ברודסקי שנהרג אתמול בשעה שנסע בשיירת הרכבים שניסתה להימלט מקייב, סיפר לאבי מימרן במהדורה המרכזית על המצב באוקראינה וכינה את הנשיא הרוסי 'הנאצי החדש': "שירתי בצה"ל, כיום אני חבר פרלמנט באוקראינה ומה שקורה פה לא דומה בכלל למה שקורה כבר שנים בישראל".

    "אצלנו פה ממש מלחמה ומה שהולך זה יותר גרוע ממה שראיתי במשך שנים בישראל", אומר קוניצקי. "עליתי לישראל בגיל 13 וגרתי בארץ 15 שנים. ראיתי את כל הדברים הכי קשים בישראל ופה בקייב זה גרוע פי 10".

    "אם פוטין יכנס לאוקראינה ויעשה מה שהוא רוצה – בסוף האירופאים יצטרכו להלחם בפוטין כדי לעצור אותו מלהמשיך הלאה. בארץ צריך להבין שפוטין זה נאצי החדש", מוסיף קוניצקי. "עכשיו פגע טיל בדיוק בבאבי-יאר, לא צריך להסביר ליהודים מה זה באבי יאר".

    לדבריו "יש פה מעט אנשים שמבינים מה קורה, הרוב לא יודעים מה זה מלחמה. כל יום אסון יותר גדול מקודמו, אני כל יום מדבר עם חברי הכנסת בישראל ודורש מהם לעזור. אתם צריכים להחליט עם מי אתם, כל המדינות עוזרות לאוקראינה ומישראל עוד לא שמעתי מאף אחד עם מי". עם זאת, הוא הוסיף בנחישות: "אנחנו ננצח בכל מקרה".

    הוא נשאל היכן הוא נמצא והשיב "אצלי הימים האלו זה כמו יום אחד ארוך, אני לא יודע איפה אני אוכל או ישן. אני מנסה לעזור לאנשים מסביב, אני כמעט היחיד פה שיודע מה לעשות במצב כזה כי שירתתי בצה"ל. יש פה המון אנשים שבאמת פוחדים, לא יודעים מה לעשות. אני מצפה שבישראל יבינו מי זה פוטין וצריך להגיד שהוא הנאצי החדש".

    קוניצקי הצהיר: "אף אוקראיני לא יתן סנטימטר של אדמה אוקראינית לפוטין, כולנו מוכנים ללכת עד הסוף ובסוף נראה מי באמת היה איתנו בזמנים הקשים – וזה מה שאני אומר גם לישראל ולחברי כנסת פה. אין לנו לאן ללכת, אנחנו לא נהפוך פתאום לרוסים".



    0 תגובות